Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych w Częstochowie Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych w Częstochowie

BIP

Biuletyn informacyjny

Ośrodek szkoleniowy

Komisja ds recept

Uroczystości rocznicowe z okazji urodzin błogosławionej Hanny Chrzanowskie 2024-10-07 10:54

Dzisiaj reprezentowałem Państwa w uroczystościach rocznicowych z okazji urodzin Hanny Chrzanowskiej. Mszę Św. rocznicową zamówił Zarząd Śląskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Pielęgniarskiego, który przybył wraz z pocztem sztandarowym. Zaproszenie przyjął Przewodniczący Małopolskiej Okręgowej Rady Pielęgniarek i Położnych Tadeusz Wadas. We Mszy uczestniczyła również Hanna Paszko – pielęgniarka, poetka, autorka wielu książek. Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych w Częstochowie również wystawiła swój Poczet Sztandarowy z chorążym Patrykiem Zalasem i asystą Moniką Kmiecik. Mszę Świętą odprawił proboszcz Parafii Świętego Jana Chrzciciela w Poczesnej ks. prałat Jarosław Sroka. W homilii celebrans podkreślił ważność zawodów pielęgniarki i pielęgniarza w systemie ochrony zdrowia. Wspomniał pracę jaką włożyła Hanna Chrzanowska w tworzeni domowej opieki pielęgniarskiej w kształceniu przeddyplomowym jak i podyplomowej pracy pielęgniarek. Podkreślił rolę asysty pielęgniarskiej w przezwyciężaniu choroby i ulgi w cierpieniu. Zwrócił się do zebranych o modlitwę za pielęgniarki, pielęgniarzy i pracowników ochrony zdrowia. Msza była odprawiana przy relikwiach Hanny Chrzanowskiej (na świecie jest wprowadzonych 360 relikwii w tym nawet w Afryce). Na koniec kazania proboszcz przypomniał, że w każdy wtorek w Kościele w Poczesnej zebrani modlą się w intencji chorych i cierpiących za wstawiennictwem Hanny Chrzanowskiej.

Stanowisko nr 5 Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych z dnia 14 marca 2024 r. 2024-10-01 20:17

Stanowisko nr 5 Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych z dnia 14 marca 2024 r. w sprawie podjęcia pilnych prac legislacyjnych nad utrzymaniem samodzielności podmiotów sprawujących opiekę nad pacjentami w podstawowej opiece zdrowotnej w zakresie: pielęgniarka podstawowej opieki zdrowotnej, położna podstawowej opieki zdrowotnej z prośbą o interwencję u Posłów i Posłanek o przyśpieszenie procedowania ustawy o zmianie ustawy o Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego oraz niektórych innych ustaw (UD23) w zakresie utrzymania samodzielności podmiotów sprawujących opiekę nad pacjentami w podstawowej opiece zdrowotnej, ze szczególnym uwzględnieniem pielęgniarek oraz położnych.

II tura wycieczki do Sandomierza. 2024-09-30 19:50

W dniach 28-29.09.2024 r. odbyła się II tura wycieczki do Sandomierza. Podobnie jak I tura wycieczki rozpoczęła się ona od zwiedzania Pałacu Popielów w Kurozwękach. W pierwszej kolejności mieliśmy okazję zobaczyć „małe safari”, jedyną w Polsce hodowlę bizonów amerykańskich. Kolejno zwiedziliśmy wnętrza pałacu w tym muzeum „Cztery Rodziny” znajdującego się na poddaszu gdzie poznaliśmy losy kolejnych właścicieli pałacu. Tego samego dnia zwiedziliśmy również Zamek w Baranowie Sandomierskim, jeden z najpiękniejszych zamków w Polsce. W godzinach wieczornych dotarliśmy do Sandomierza, gdzie mogliśmy dalej rozkoszować się widokiem pięknej otaczającej nas architektury. W niedzielny poranek wyruszyliśmy z przewodnikiem na sandomierską starówkę, wspięliśmy się na szczyt Bramy Opatowskiej, skąd mogliśmy podziwiać przepiękną panoramę wokół miasta. Obowiązkowy punkt programu; wędrówka wąwozem  św. Jadwigi i  rejs po Wiśle zostały zaliczone. Wstąpiliśmy do Bazyliki katedralnej Narodzenia NMP, gdzie wysłuchaliśmy z audiobookiem historii o wnętrzu kościoła i obejrzeliśmy krypty grobowe. Spacerując po starówce mieliśmy okazję podziwiać piękne budowle, mieliśmy trochę wolnego czasu aby zwiedzić miasto na własną rękę i kupić sandomierskie pamiątki. O godzinie 17:00 czekał na nas już autokar, aby nas zabrać w drogę powrotną do Częstochowy. Fantastycznie spędziliśmy czas i dowiedzieliśmy się wielu nowych rzeczy.  Dziękujemy pilotowi wycieczki i kierowcy za bezpieczną podróż, merytoryczne przygotowanie i przemiłą atmosferę.

Poniżej fotorelacja z naszego wspólnego wypadu!

Wycieczka do sandomierza. 2024-09-27 17:02

W dniach 25 – 26 września odbyła się pierwsza wycieczka zainspirowana przez Koło Emerytów działające przy Okręgowej Radzie Pielęgniarek i Położnych w Częstochowie do Sandomierza. Członkinie Koła w licznym składzie oraz chętne pracujące pielęgniarki i położne miały okazję poznać bogatą historię miasta i jego okolic. Zwiedziły kompleks pałacowy w Kurozwęce, drewnianym wozem przemierzyły ogromne tereny przeznaczone pod hodowlę bizonów amerykańskich. Kolejnym pięknym miejscem zwiedzania był późnorenesansowy zamek w Baranowie Sandomierskim, który ze względu na swą architekturę zwany jest Małym Wawelem. W godzinach popołudniowych przybyliśmy do Sandomierza, zamieszkując w pięknym Hotelu Basztowym, ulubionym przez gwiazdy serialu ,, Ojciec Mateusz'. Drugi dzień pobytu to uczta zwiedzania Sandomierza i jego zabytków. Pod opieką pilotki wycieczki, która towarzyszyła nam od wyjazdu z Częstochowy zwiedziliśmy muzeum – Dom Długosza, Bazylikę Katedralną, rynek, Bramę Opatowską z której mogliśmy podziwiać przepiękną panoramę miasta. Urokliwym Wąwozem Królowej Jadwigi przeszliśmy na przystań, z kąt statkiem odbyliśmy rejs po Wiśle. Wszystkie obiekty zwiedzane były w towarzystwie przewodników, co pozwoliło na poznanie ciekawej historii oraz towarzyszącym jej legendom. Był czas na zakup pamiątek sandomierskich, degustację lokalnych produktów i słodkości. Dziękuję uczestniczkom za uśmiech, miłe słowa potwierdzające, iż wyjazd był bardzo udany. W najbliższą sobotę i niedzielę kolejna grupa Pań pielęgniarek i położnych wyruszy w tą samą przygodę. Życzymy im pięknej pogody, miłego pobytu i niezapomnianych wrażeń.

Marzena Maniszewska

Wsparcie dla pielęgniarek położnych poszkodowanych wskutek powodzi 2024-09-23 15:40

Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych w Częstochowie solidaryzując się z poszkodowanymi w wyniku tragicznej powodzi, która dotknęła członków innych izb, dezycją Prezydium ORPiP udzieli wsparcia finansowego najbardziej poszkodowanym wskutek żywiołu.

Poniżej załączamy Apel Prezydium Okręgowej Rady Pielęgniarek i Położnych w Opolu z dnia 18 września 2024 r. w sprawie pomocy dla pielęgniarek i położnych - członków OIPiP w Opolu poszkodowanych w wyniku powodzi, jednocześnie zachęcając Państwa do dobrowolnej indywidualnej wpłaty na rzecz naszych koleżanek i kolegów.

< class="content_title ">Aktualności2
Możemy odtrąbić sukces. 2023-12-07 07:08

Możemy odtrąbić sukces

W zeszły piątek zakończyliśmy remont i wyposażanie Sali konferencyjno-szkoleniowej na IV piętrze. Wykonaliśmy ciężką pracę, aby poprawić warunki naszych spotkań i szkoleń. Kiedy zaczynaliśmy remont 1 sierpnia br. nie zdawałem sobie sprawy z czym przyjdzie nam się zmierzyć. Szereg zapytań ofertowych, które były dla nas nowością pozwoliły zaoszczędzić nam spore pieniądze. Żyliśmy każdym szczegółem jaki był do zrobienia i cieszyliśmy się jak dzieci z każdego detalu który został wykonany. Były też chwile zwątpienia i nieprzespanych przeze mnie nocy, kiedy żadna firma nie odpowiedziała na naszą ofertę. Ale szliśmy dalej. Krok po kroku z niewielką obsuwką czasową.
I dzisiaj kiedy patrzę na naszą salę chętnie nie wychodziłbym z niej. Cieszę się, że wspólnie
z Okręgową Radą i pracownikami Biura udało się dla Naszej Izby pozyskać Salę na miarę XXI wieku. Dla mnie to taki tegoroczny i Mikołaj i Gwiazdka razem wzięte. Dziękuję osobom, które przyczyniły się do takiego pięknego efektu końcowego, za pracę, cierpliwość, wiarę w osiągnięcie celu i wsparcie.

Popatrzcie na galerię zdjęć z poszczególnych etapów budowy.

Tomasz Czech

2023-10-25 13:09

24 października 2023 r. w siedzibie Zespołu Opieki Zdrowotnej w Kłobucku przeprowadzono postępowanie konkursowe na stanowisko Pielęgniarki Oddziałowej Oddziału Wewnętrznego  z Pododdziałem Geriatrycznym Szpitala im. dr. Anki w Krzepicach.

Informacja w sprawie odliczenia składki członkowskiej 2023-02-09 06:57

Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych informuje, iż w aktualnym stanie prawnym nie ma możliwości odliczenia składki członkowskiej z tytułu przynależności do samorządu pielęgniarek i położnych w rocznym rozliczeniu pit, dla osób nie prowadzących działalności gospodarczej.

Opinia Pani dr n.med. Krystyny Piskorz-Ogórek, Konsultant Krajowej w Dziedzinie Pielęgniarstwa Pediatrycznego, dotycząca poszerzenia kompetencji pielęgniarek i położnych w zakresie wypisywania recept na szczepionki przeciw grypie oraz kwalifikowania i szczepienia dorosłych i dzieci przeciw grypie. 2023-02-11 10:12