Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych w Częstochowie Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych w Częstochowie

BIP
« Powrót

VIII Ogólnopolskie Forum Zarządzających w Medycynie

02 kwietnia 2024 10:30

Szanowni Państwo,

Chcielibyśmy poinformować o zbliżającym się VIII Ogólnopolskim Forum Zarządzających w Medycynie, które odbędzie się w Katowicach, 16 i 17 maja w Hotelu Vienna House Easy by Wyndham Katowice, Sokolska 24.

To coroczne wydarzenie jest unikalnym spotkaniem właścicieli placówek medycznych i menedżerów ochrony zdrowia, którego celem jest omówienie niezwykle szerokiego spektrum tematycznego dotyczącego zarządzania placówką medyczną. Podczas tegorocznej edycji zaplanowaliśmy dwa dni konferencyjne pełne inspirujących rozwiązań i merytorycznych prezentacji realizowanych na 4 równoległych panelach tematycznych.

Dzień 1 – 16.05.2024

W części wspólnej  omówimy następujące tematy

  • Rozwój placówek medycznych – jak z sukcesem prowadzić działalność leczniczą?
  • 7 nawyków skutecznego i angażującego menedżera nowoczesnego centrum medycznego.
  • Dlaczego nie potrzebujesz sztucznej inteligencji?

W równoległych panelach tematycznych poruszymy następujące tematy

  • Optymalne formy zatrudnienia: umowa o pracę, umowa cywilnoprawna czy kontrakt?
  • Nowe zawody medyczne - szansa i wyzwanie dla podmiotów leczniczych.
  • Filary mądrości - tajniki skutecznego przywództwa.
  • Efektywne zarządzanie procesem zakupów medycznych -poznaj MEDlink 
  • Zwinne zarządzanie (ang. Agile Management) – potencjał i zagrożenia
  • Jak być wyjątkowym na rynku? Nietuzinkowe pomysły na marketing placówki medycznej
  • Facebook – czy to jeszcze działa? 10 sposobów jak poprawić treści na profilu naszej placówki.
  • Marketing i reklama podmiotu leczniczego - aspekty prawne,
  • Zasady kontraktowania NFZ czyli jak zawrzeć umowę z funduszem?
  • Zmiany systemowe w realizacji umów z Funduszem – wybrane zagadnienia
  • 'Po co to zmieniać szefie! Zawsze tak robiliśmy i było dobrze! Jak sobie radzić z lękiem przed zmianą i oporem w zespole pracowniczym?
  • Pomiar efektywności szkoleń - jak zaprocentowały wydane na to pieniądze?
  • Jak tworzyć i rozwijać ofertę wellbeingu kadr medycznych?
  • 3 sposoby na uzdrowienie relacji z Pacjentami już na etapie rejestracji.
  • Formy prowadzenia działalności leczniczej - jaka aktualnie jest najbardziej korzystna?
  • Dziedziczenie i sprzedaż placówki medycznej - o czym warto pamiętać?
  • Fundacja rodzinna dla rodzinnych biznesów medycznych
  • BOMBA WYBUCHŁA I CO DALEJ? Strategie zarządzania sytuacjami kryzysowymi w komunikacji marek medycznych.
  • Newsletter – proste i skuteczne narzędzie utrzymywania kontaktu z pacjentem.
  • Nowe wymogi prawne związane z leczeniem dzieci.
  • Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta – jak wdrożyć w nowe przepisy?
  • Czas rozstania. Kiedy i w jaki sposób kończyć współpracę?
  • Dlaczego podwładnym trudno zrozumieć szefa - jak radzić sobie z wyzwaniami w komunikacji
  • Jaka jest rola lidera ESG?  Kierowanie polityką środowiskowo-społeczną w placówce
  • Wymagania prawne z zakresu ochrony środowiska dla Placówek Medycznych
  • Udostępnianie dokumentacji medycznej  w placówce medycznej
  • Jak respektować prawo pacjenta do poszanowania godności i intymności Praktyczne wskazówki.
  • Pacjent u świadczeniodawcy, a wyniki kontroli RPP. Case study. 
  • Kontrola NFZ w podmiocie leczniczym, a rozliczanie świadczeń. Jak się przygotować?
  • „Jak planujesz to zrobić” - jak poprzez pytania wzmacniać zaangażowanie pracowników?
  • „Lepiej  zapobiegać niż leczyć” czyli jak krok po kroku zbudować kontrakt współpracy oparty na partnerskiej współpracy?
  • Wyzwania i trudne sytuacje w rejestracji med– jak zbudować regułę wzajemności, nawet u najbardziej wymagających pacjentów?
  • Obrażają się stajenni i podkuchenne, jak budować podstawę asertywną wobec wymagających pacjentów?
  • Co dokumentacja medyczna mówi o placówce?
  • Regulamin organizacyjny w placówce medycznej - wymogi, aktualizacja i zasady publikacji
  • Roszczenia płacowe personelu medycznego – ocena zasadności  
  • Wprowadzanie funkcji opiekuna pacjenta – kiedy/czy warto?

Dzień 2 – 17.05.2024

W części wspólnej omówimy następujące tematy

  • „Ludzie przychodzą do firmy, ale odchodzą od szefa”. Inteligencja etyczna w życiu współczesnego menedżera.  Jak krok po kroku zbudować zaufanie w zespole pracowniczym i go nie stracić.
  • „WIELKA PIĄTKA” czyli  5 zasad zarządzania placówką medyczną
  • Miłość nie koniecznie od pierwszego wejrzenia – co zrobić, aby pacjenci nas odkryli, pokochali i zostali z nami na długo?
  • Cześć, chętnie Cię poznam, czym się zajmujesz, jak możemy sobie pomóc? – sesja networkingowa dla uczestników konferencji

W równoległych panelach tematycznych Forum omówimy następujące tematy

  • Nowe podejście do strategii - nad czym się zastanowić budując nowoczesną strategię?
  • Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w podmiocie leczniczym.
  • Czy strategia jest potrzebna w czasach VUCA/BANI?
  • Mobbing w podmiotach leczniczych - choroba niezdiagnozowana czy nieleczona?
  • Najczęstsze naruszenia praw pacjenta w placówce medycznej.
  • Medycyna estetyczna – jak minimalizować ryzyko odpowiedzialności prawnej, finansowej czy wizerunkowej?
  • Inspirujesz, motywujesz, czy demotywujesz? - o budowaniu motywacji
  • Szczęście sprzyja przygotowanym czyli sztuka przeprowadzenia trudnych rozmów. Jak sobie radzić z toksycznymi zachowaniami?
  • Jak płonąć, aby się nie wypalić? Odporność psychiczna współczesnego menedżera. Jak wykorzystać stoicyzm?
  • Uniwersalna instrukcja obsługi pacjenta, czyli jak za pomocą kolorów osobowości rozkochać pacjentów  w obsłudze Twojej placówki medycznej?
  • Kocha, lubi, szanuje. W jaki sposób wzbudzać miłość pacjentów do naszej placówki medycznej?
  • Kolorowa komunikacja z pacjentem, czyli jak odpowiednie słowa klucze mogą przekonywać pacjentów.
  • Hałas w placówkach ochrony zdrowia – wymagania oraz jak zadbać o komfort akustyczny?
  • Aktualne programy dofinansowania dla  sektora ochrony zdrowia – podział środków, główne priorytety i terminy składania wniosków.
  • Wykorzystanie środków UE w praktyce. Innowacyjność produktu w jednostkach medycznych - prace badawczo – rozwojowe.
  • Błędy RODO – czyli czego nie robić w związku z przetwarzaniem danych osobowych.
  • Przyczyny i mechanizm wystąpienia naruszeń ochrony danych. Rekomendacje dotyczące zapobiegania tego typu incydentom.
  • Rola i znaczenie Inspektora Ochrony Danych w przeglądzie zgodności z RODO placówki
  • Problemy? Wyzwania? A może sytuacje do rozwiązania?  Jak za pomocą postawy proaktywnej menadżera inspirować zespół do ponadprzeciętnych rezultatów?
  • Delegowanie - ważne narzędzie managementu 3.0
  • Wartość dla zespołu czy strata czasu? Jak prowadzić spotkania pracownicze, żeby pracownicy chcieli brać w nich udział?
  • Analiza ryzyka zawodowego w placówce medycznej. Praktyczne przykłady.
  • Zasady BHP w placówce medycznej na bazie własnych doświadczeń. Jak przygotować się do kontroli?
  • Jak przeżyć kontrolę sanepidu w placówce medycznej i nie zwariować? O czym warto pamiętać przed kontrolą i w jej trakcie.
  • Elektroniczna Dokumentacja Medyczna w świetle aktualnych  zmian.
  • E- Doręczenia w placówce medycznej.  Zasady funkcjonowania i terminy wprowadzenia.
  • 'Byle do piątku' czyli symptomy wypalenia zawodowego. Jak przemęczenie i niezdrowa atmosfera prowadzą do mobbingu, spadku efektywności oraz utraty wizerunku?
  • Co mówi o Tobie Twój zespół, kiedy wychodzisz z pokoju? – 5 poziomów zarządzania placówką medyczną.

Szczegółowy program znajdą Państwo na stronie www.ofzm.pl

Prowadzący prezentacje to m.in.:

  • doświadczeni trenerzy biznesu, mający za sobą setki godzin szkoleniowych dla branży medycznej,
  • sprawdzeni prawnicy wyspecjalizowani w obszarze obsługi placówek medycznych,
  • doradcy biznesowi i strategiczni znający specyfikę branży
  • przedstawiciele Centrum E-Zdrowia czyli instytucji odpowiedzialnej za proces informatyzacji sektora opieki zdrowotnej,
  • specjaliści w obszarze pozyskiwania dotacji unijnych z odpowiednim doświadczeniem w realizacji projektów dla ochrony zdrowia,
  • eksperci wspierający proces sprzedaży usług medycznych,
  • praktycy w zarządzaniu placówką medyczną,
  • profesjonaliści tworzący i chroniący dobry wizerunek centrum medycznego,
  • twórcy i oferenci rozwiązań wspomagających pracę całej placówki medycznej.

Dla kogo organizujemy to wydarzenie?

  • Menedżerowie placówek medycznych.
  • Prezesi oraz pozostali członkowie zarządu spółek prowadzących działalność leczniczą.
  • Dyrektorzy szpitali oraz przychodni.
  • Kierownicy przychodni oraz danych komórek organizacyjnych.
  • Inne osoby reprezentujące kadrę zarządzającą podmiotu.

Dodatkowym atutem całego wydarzenia jest wystawa ze stoiskami partnerów wydarzenia, pozwalająca rozwinąć sieć kontaktów biznesowych w branży medycznej. Lista wystawców wraz z ich opisami jest dostępna na oficjalnej stronie wydarzenia.

Jak zgłosić udział?

  • Poprzez formularz internetowy zlokalizowany na stronie wydarzenia ofzm.pl
  • Telefonicznie – 533 163 882 (poniedziałek – piątek 9.00-15.30)

Jakie są dostępne opcje udziału?

  1. Pakiet podstawowy:
  • Udział w konferencji,
  • Całodzienny serwis kawowy i pełnowartościowy poczęstunek przez oba dni konferencyjne,
  • Pakiet startowy uczestnika zawierający przewodnik konferencyjny, materiały konferencyjne i notes.

1 uczestnik – 399zł brutto
2 uczestników – 369zł brutto za osobę
3 uczestników i więcej – 349zł brutto za osobę.

  1. Pakiet rozszerzony:
  • Udział w konferencji,
  • Całodzienny serwis kawowy i pełnowartościowy poczęstunek przez oba dni konferencyjne,
  • Pakiet startowy uczestnika zawierający przewodnik konferencyjny, materiały konferencyjne i notes.
  • Nagrania wideo ze wszystkich wykładów, obu dni konferencyjnych

999zł brutto za osobę

Liczba miejsc jest ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

Tomasz Telus
533 163 882

Mazowieckie Centrum Biznesowe Sp. z o.o.
ul. Modlińska 6/202
03-216 Warszawa